lten
"Žinojimas dar ne viskas, mes turime jį panaudoti. Troškimas dar ne viskas, mes turime atlikti žingsnius."

Johanas Volfgangas Gėtė

Meninė Raiška 

KŪRYBIŠKUMO SKATINIMAS TAIKANT MENINĖS RAIŠKOS BŪDUS

 

Trukmė: 4-16 ak.val.

 

Kas tai? Seminarų pagalba siekiama atskleisti savąjį kūrybingumą, spontaniškumą, naujas vidines galias, skatinti „kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulių“ harmoniją, lavinti emocinį intelektą, atsipalaiduoti, siekti kitų asmeniškai svarbių tikslų. Grupės procese integruojami dailės terapijos, kūno psichoterapijos ir muzikos terapijos metodai arba visų metodų derinys. Suteikiamos visos išraiškai reikalingos priemonės – nuo molio, dažų, teptukų, prijuosčių iki būgnų ir kitų muzikos instrumentų.

 

Tikslas?

Kūrybiniu – meniniu (dailės, šokio-judesio, muzikos) procesu skatinti ir puoselėti įgimtą kūrybiškumą, savęs vertinimą, gerinti tiek kiekvieno asmens, tiek ir visos grupės savijautą. Menų pagalba skatinamas darbuotojų kūrybiškumas, pasitikėjimas savimi, noras dalintis. Dažnai šalutinis tokių grupių veiksnys yra juokas ir bendrumo jausmas.

 

Kam taikoma?

Vis populiarėja kūrybiškumo skatinimo programos stambioms verslo kompanijoms. Dailės ir šokio-judesio terapijos metodai taikytini daugeliui visuomenės grupių, kurios jaučia poreikį kūrybiniame procese stebėti, vystyti ir atrasti naujus savo asmenybės bruožus ir galimybes. Verslo ir intelektualinės veiklos žmonėms meninės saviraiškos patirtis suteikia galimybę sustoti ir pasisemti naujos, malonios patirties, kurios dėka galima save naujai, kūrybiškai atrasti netikėtose situacijose. Nors Lietuvoje tai dar vis skamba kaip naujovė, tačiau tokios kūrybiškumo skatinimo grupės yra plačiai taikomos didžiosiose įmonėse užsienio šalyse – ypač jos populiarios Japonijoje, Skandinavijoje, Didžiojoje Britanijoje, Jungtinėse Amerikos Valstojose.

 

Kodėl?

Meninės raiškos užsiėmimai, meno (dailės, judesio, muzikos) terapijos metodai profesinėms komandoms suteikia galimybes saugioje aplinkoje atgaivinti ir vėl patirti savo spontanišką kūrybiškumą, žaidimo procesą, leidžia būti jame, atrasti bei atskleisti naujas, dar neatskleistas savo asmenybės kūrybiškas puses, patirti bendros komandinės kūrybos džiaugsmą bei privalumus. Šiuose užsiėmimuose kiekvienas komandos narys turi galimybes patirti ir išgyventi netikėtas situacijas kartu su kitais komandos nariais.

 

Kaip vyksta?

Užsiėmimo pradžioje pristatoma ir aptariama užduotis, supažindinama su turimomis medžiagomis (dažai, pieštukai, molis, muzikos instrumentai ir kt.), kaip jomis naudotis, vyksta „apšilimas". Kūrybinis procesas trunka apie vieną valandą. Po to grupės nariai susirenka pristatyti savo kūrinių į bendrą ratą. Tuomet kiekvieno dalyvio idėjos, kūrybiniai impulsai yra pastiprinami visų dalyvių, senos idėjos išskleidžiamos naujais aspektais ir atrandami netikėti bendri sprendimai bei stimuliuojamas individualus kūrybiškumas. Stiprinamas tiek patirties visuotinumas, tiek ir individo savitumas. Tokie užsiėmimai vedami „team - building‘o", asmenybės kūrybiškumo skatinimo, konfliktų sprendimo ir kt. tikslais.

 

Kas veda?

  • Audronė Brazauskaitė - dailininkė, dailės mokytoja ekspertė, socialinių mokslų daktarė, dailės terapijos mokėsi Edinburgo Universiteto Dailės terapijos fakultete Škotijoje;
  • Agnė Matulaitė - psichologė, kūno psichoterapijos mokėsi Londono Holistinės psichoterapijos institute;
  • Vilmantė Aleksienė - muzikė, muzikos terapeutė, supervizorė, socialinių mokslų daktarė. Muzikos terapijos studijas baigė Norvegijoje.
REGISTRUOTIS


prisijungti